קנסטה משחק קלפים

קנסטה משחק קלפים

חוקים של קנסטה:

ניתן לקבוע שותפויות על ידי משיכת קלפים מהחפיסה. לשחקן השולף את הקלף הגבוה ביותר יש בחירה של מושבים, משחק ראשון בעסקה הראשונה, והשחקן השולף את הקלף השני בגובהו כשותף שלו. בציור, הקלפים מדורגים: A (גבוה), K, Q, J, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2. הג'וקרים בטלים. רק להגרלה, דירוג חליפות: ספידים (גבוה), לבבות, יהלומים, אלות. שחקנים ששולפים קלפים שווים או ג'וקרים חייבים למשוך שוב. שחקן השולף יותר מקלף אחד או אחד מארבעת הקלפים בשני קצות החפיסה, חייב למשוך שוב. שותפים יושבים זה מול זה.

ערבוב וחתך
היד הראשונה מועברת על ידי השחקן מימין למי ששלף את הקלף הגבוה ביותר. לאחר מכן התור להתמודדות מסתובב בכיוון השעון. כל שחקן שרוצה יכול לערבב את החפיסה, ולדילר יש את הזכות לערבב אחרון. לאחר הערבוב, החפיסה נחתכת על ידי השחקן משמאלו של הדילר.

העסקה
הדילר נותן 11 קלפים עם הפנים כלפי מטה לכל שחקן, אחד בכל פעם, בכיוון השעון, מתחיל עם היריב משמאלו וכלה בעצמו.

את שארית החבילה שלא חולקה מניחים עם הפנים כלפי מטה במרכז השולחן, הופך למניה, והקלף העליון מופנה לצדו. אם הקלף העליון הוא ג'וקר, שני או שלושה, יש להפעיל קלף נוסף אחד או יותר עד שיופיע קלף "טבעי" (ארבעה ומעלה).

שלשות אדומות

שחקן שמוצא שלשה אדומה בידו חייב, בתורו הראשון, לשים אותה עם הפנים כלפי מעלה על השולחן ולמשוך מחליף מהמניות. שחקן ששולף שלשה אדומה מהמניה גם מניח אותה על השולחן עם הפנים כלפי מעלה ושולף מחליף. לבסוף, שחקן שלוקח את ערימת ההשלכה ומוצא בה שלשה אדומה חייב להניח את השלושה עם הפנים כלפי מעלה על השולחן אך לא מושך מחליף.

לכל שלשה אדומה יש ערך בונוס של 100 נקודות, אבל אם לצד אחד יש את כל ארבע השלשות האדומות, הן סופרות 200 כל אחת, או 800 בסך הכל. הערך של השלשות האדומות זוכה לצד שעשה שילוב, או מחויב לצד שלא עשה איחוד, כאשר היד מסתיימת.

מושא המשחק
המטרה העיקרית של המשחק היא ליצור שילובים – שילובים של שלושה קלפים או יותר מאותו דרגה – עם או בלי עזרה של קלפים פראיים. (רצפים אינם התמזגים חוקיים).

המשחק
השחקן שמשמאל לדילר משחק ראשון. לאחר מכן, התור למשחק מסתובב בכיוון השעון (לשמאל). כל תור כולל תיקו, התמזגות (אופציונלית) לאחר הציור ופסילה, שמסיימת את התור של השחקן.

כאשר מגיע תור השחקנים, שחקן תמיד זכאי למשוך את הקלף העליון של המניה. לחלופין, אם השחקן ירצה, הם רשאים במקום זאת (בכפוף להגבלות תחת "לקחת את ערימת ההשלכה") לקחת את הקלף העליון של ערימת ההשלכה כדי להשתמש בו במיזוג; לאחר שעשו זאת, עליהם לקחת את שאר ערימת ההשלכה.

ההשלכה היא תמיד קלף אחד מהיד (לעולם לא ממזיגה). כל ההשלכות מונחות בערימה אחת ליד המניות (על הכרטיס העליון, אם הוא עדיין קיים), ויש לשמור את ערימת ההשלכה בריבוע, למעט ציין מאוחר יותר.

מודיע
איחוד תקף אם הוא מכיל לפחות שני קלפים טבעיים מאותו דרגה – אסים עד ארבע כולל – ולא יותר משלושה קלפים פראיים. לעולם לא יתמזגו ג'וקרים וצירים מלבד קלפים טבעיים. קבוצה של שלוש או ארבע שלשות שחורות (ללא קלפים פראיים) עשויה להתמזג רק כאשר שחקן יוצא.

כדי לספור פלוס, יש להניח שילוב על השולחן עם הפנים כלפי מעלה במהלך התור של אדם לשחק. כל הקלפים שנותרו ביד עם סיום המשחק, למרות שהם יוצרים התמזגות, נספרים מינוס.

שחקן יכול למזג כמה קלפים שהוא רוצה, בדרגה אחת או בדרגות שונות, ליצור שילובים חדשים או להוסיף קלפים לשילובים קודמים. (אך ראה הגבלות על "יציאה".) כל השילובים של שותפות ממוקמים מול כל אחד מבני הזוג. שותפות עשויה להתמזג בדרגה שכבר התמזגה על ידי היריבים, אך אינה יכולה ליצור שני התמזגות שונים מאותה דרגה.

שחקן רשאי להוסיף קלפים נוספים למזיגה לצידו, בתנאי שהמזגים יישארו תקפים (ללא יותר משלושה קלפים פראיים). אסור לו להוסיף קלפים לשילובים של היריבים.

קנאסטס
מיזוג הכולל שבעה קלפים או יותר, כולל לפחות ארבעה קלפים טבעיים (הנקראים "בסיס"), הוא קנסטה. בנוסף לערכי הנקודות של הקלפים, קנסטה מרוויחה בונוס של 500 עבור קנסטה טבעית או "טהורה" (כזו שאין לה כרטיס Wild), ו-300 עבור קנסטה מעורבת (כזו שיש בה 1-3 כרטיסים Wild) .

קנסטה שהושלמה מרובעת עם כרטיס אדום למעלה לציון טבעי וכרטיס שחור למעלה כדי לציין קנסטה מעורבת. ניתן להוסיף קלפים נוספים לקנסטה כדי לצבור את ערכי הנקודות שלהם, אך אלה אינם משפיעים על הבונוס – אלא שכרטיס פראי שנוסף לקנסטה טבעית מפחית אותו לקנסטה מעורבת (וקלף שחור מחליף את הקלף האדום שהיה קודם לכן לְמַעלָה).

ספירה מינימלית. לכל קלף יש ערך נקודה קבוע, כדלקמן:
כל ג'וקר 50
כל צמד 20
כל אס 20
כל K, Q, J, 10, 9, 8 10
כל 7, 6 ,5, 4 ושחור 3 5

המיזוג הראשון של שותפות (המיזוג ה"ראשוני" שלה) חייב לעמוד בדרישת ספירה מינימלית שתלויה בניקוד המצטבר של אותו צד באותו זמן, כדלקמן:
ציון מצטבר (בתחילת העסקה) מינימום ספירה
מינוס 15
0 עד 1,495 50
1,500 עד 2,995 90
3,000 או יותר 120

הספירה של התמזגות היא ערך הנקודות הכולל של הקלפים שבו. כדי לעמוד במינימום, שחקן יכול לבצע שניים או יותר התמזגים שונים. אם שחקן לוקח את ערימת ההשלכה, הקלף העליון אך לא אחר עשוי להיחשב לדרישה. בונוסים עבור שלשות אדומות וקנאסטות לא נחשבים למינימום.

לאחר שצד ביצע את ההתמזגות הראשונית שלו, כל אחד מהשותפים רשאי לבצע כל התמזגות חוקית ללא התייחסות לספירה מינימלית כלשהי.

הקפאת ערימת השלכה
ערימת ההשלכה מוקפאת כנגד צד לפני שהצד הזה עשה את ההתמזגות הראשונית שלו. המיזוג הראשוני מבטל את ההקפאה עבור שני בני הזוג, בתנאי שהוא לא יוקפא שוב כמתואר להלן.

ערימת ההשלכה מוקפאת כאשר שלשה אדומה הופכת כקלף למעלה או אם קלף פראי או שלשה שחורה הופכים כקלף למעלה או מושלכים. (כרטיס ההקפאה התחתון ביותר של הערימה הופך לצדדים כדי לציין את ההקפאה.)

שחרור ההקפאה של ערימת ההשלכה
ערימת השלכה קפואה מופרת רק בנטילתה. כאשר מעל ערימת ההשלכה יש קלף פראי או שלשה שחורה, יש להשליך לפחות קלף טבעי אחד על גבי הערימה לפני שניתן לקחת את הערימה. לאחר מכן, שחקן יכול לקחת את הקלף הזה (ואת הערימה) רק עם זוג טבעי באותה דרגה מהיד שלו. לפני נגיעה בערימת השלכה, השחקן צריך להראות את הזוג (יחד עם כל קלפים נוספים במידת הצורך כדי לעמוד בספירה המינימלית של התמזגות ראשונית).

לוקח את ערימת ההשלכה
כאשר ערימת ההשלכה אינה קפואה כנגד הצד שלהם, שחקן רשאי לקחת אותה: א) עם זוג טבעי התואם לקלף העליון כמפורט לעיל; או ב) על ידי מיזוג הקלף העליון עם קלף טבעי תואם אחד וכרטיס פרא אחד מידו; או ג) על ידי הוספת הקלף העליון לתערובת שכבר יש להם על השולחן.

לאחר שלקח ומיזוג את ההשלכה העליונה כמתואר, השחקן לוקח את שאר הערימה לידיו ואז עשוי למזג חלק מהקלפים הנוספים או כולם כרצונו.

לעולם לא ניתן לקחת את ערימת ההשלכה כאשר הקלף העליון שלה הוא קלף פראי, שלשה שחורה או שלשה אדומה.

מֵידָע

שחקן רשאי:
1) לבחון את ערימת ההשלכה במהלך התור הראשון שלו לפני ההשלכה.
2) הפנה את תשומת הלב לספירה המינימלית הנכונה הדרושה אם בן הזוג שלהם עושה התמזגות ראשונית.
3) הזכר לבן הזוג להכריז על שלשות אדומות או לצייר מחליפים.
4) סובב את הקלף השישי של תערובת לרוחב כדי לציין שדרוש רק קלף אחד נוסף להשלמת קנסטה. כאשר מגיע תורו לשחק, שחקן זכאי לקבל מידע על א) דרישת הספירה המינימלית או הניקוד (בתחילת היד) של כל צד; ב) מספר הקלפים שבידי כל שחקן; וכן ג) מספר הקלפים שנותרו במלאי. אם ידו של שחקן מצטמצמת לקלף אחד, הוא עשוי להכריז על עובדה זו.

יוצא
שחקן יוצא כאשר הוא נפטר מהקלף האחרון שבידו על ידי השלכה או מיזוג שלו, בתנאי שהצד שלו התמזג לפחות קנסטה אחת או שהם משלימים קנסטה בזמן היציאה. אם נכשל בדרישה זו, שחקן חייב להחזיק לפחות קלף אחד בידו. כאשר שחקן יוצא, היד מסתיימת והתוצאות משני הצדדים מתקבלות.

שחקן לא צריך לבצע השלכה ביציאה; הם עשויים למזג את כל הקלפים הנותרים שלהם.

שחקן שנותר רק קלף אחד בידו לא יכול לקחת את ערימת ההשלכה אם יש בה רק קלף אחד.

רשות לצאת
אם שחקן רואה שהוא מסוגל לצאת, לפני או אחרי הציור, השחקן עשוי לומר "שותף, אפשר לצאת?" על בן הזוג לענות "כן" או "לא", והתשובה מחייבת. לפני שתגיב, השותף רשאי לקבל את המידע המפורט ב"מידע" (ראה לעיל).

שחקן לא יכול לשאול "שותף, אפשר לצאת?" לאחר מיזוג קלף כלשהו או שציינת את הכוונה לקחת את ערימת השלכה. עם זאת, הם עשויים לצאת מבלי לבקש רשות.

יד נסתרת
שחקן יוצא "מוסתר" כאשר הוא ממזג את כל היד שלו בסיבוב אחד, כולל קנסטה אחת לפחות, מבלי שעשה מיזוג מוקדם יותר ומבלי שקודם לכן הוסיף שום קלף למיזוגים שהשותף שלו עשה. אם שותף לא ביצע התמזגות ראשונית, השחקן חייב לעמוד בספירה המינימלית (ללא בונוס הקנסטה) אם הוא לקח את ערימת ההשלכה, אך אינו צריך לעשות זאת אם הוא משך מהמלאי.

ממצה את המלאי
אם שחקן שולף את הקלף האחרון של המניה וזה שלשה אדומה, עליו לחשוף אותו. אז הנגן לא יכול להתמזג או להשליך, והמשחק מסתיים.

אם הקלף האחרון של המניה אינו שלשה אדומה, המשחק נמשך כל עוד כל שחקן בתורו לוקח את ההשלכה, והם חייבים לעשות זאת אם זה תואם שילוב בצד שלו והחבילה לא מוקפאת. (החריג היחיד הוא שיד של קלף אחד לא רשאית לקחת ערימה של קלף אחד). שחקן לא צריך לקחת את ההשלכה כדי ליצור מיזוג חדש. המשחק מסתיים כאשר שחקן לא יכול לקחת את ההשלכה או מסרב באופן חוקי לקחת אותו.

איך לשמור על ציון
ניקוד עסקה ציון בסיס של שותפות נקבע על ידי סיכום כל הפריטים הרלוונטיים בלוח הזמנים הבא:
עבור כל קנסטה טבעית 500
עבור כל קנסטה מעורבת 300
עבור כל שלוש אדום 100
(כל ארבע השלשות האדומות סופרות 800)
עבור יציאה 100
עבור יציאה סמויה (תוספת) 100

הניקוד של שותפות ביד הוא הערכים של כל הקלפים ששולבו, בניכוי ערכי הקלפים שנותרו בשתי הידיים. במילים אחרות, הציון הסופי של צד לעסקה הוא הרשת של ציוני הבסיס והנקודות שלה. (יכול להיות שזה מינוס.)

יש לרשום את הניקוד על דף נייר המחולק לשתי עמודות, אחת לכל צד. (בדרך כלל, העמודות מסומנות אנחנו והם.) כל ערך צריך להציג את הציונים של העסקה הקודמת, יחד עם הסכומים המצטברים (הקובעים את דרישת המיזוג הראשונית).

הצד שמגיע ראשון לסך של 5,000 מנצח במשחק. העסקה הסופית מסתיימת למרות שברור שאחד או שני הצדדים בוודאי הגיעו ל-5,000. אין בונוס לניצחון במשחק; מרווח הניצחון הוא ההפרש של הסכומים הסופיים.

 

נגישות
0
הוסף תגובה ותרום מהידע שלך ומנסיונך למידע בעמוד זהx